Voor iedere klacht een juiste behandeling!

Pijn in de elleboog

Pijn in de elleboog kan ontstaan als gevolg van slijtage, herhaalde bewegingen of een ongeluk.

De oorzaak van pijn in de elleboog

Model Elleboog met ligamentenDe elleboog wordt vaak gebruikt om te dragen en de hand te sturen. Hiervoor moet de elleboog zowel stabiel als beweeglijk zijn. Pijn in de elleboog kan ontstaan als gevolg van slijtage, herhaalde bewegingen of een ongeluk. De elleboog kan geblesseerd, instabiel of stijf raken.

Anatomie

De elleboog bestaat uit drie botten en spieren, pezen en de banden daartussen. De drie botten zijn het spaakbeen en de ellepijp, die samen de onderarm vormen en het opperarmbeen (de humerus).

Aandoeningen

Er zijn verschillende aandoeningen waardoor pijn in de elleboog kan ontstaan. Elke aandoening heeft zijn eigen specifieke oorzaak en ook zijn eigen klachtenbeeld. Door de plek waar de pijn in je elleboog zich manifesteert en het soort pijn in de elleboog, kan vaak al onderscheid worden gemaakt in wat de oorzaak van jouw elleboogpijn is.

De meest voorkomende oorzaken zijn:

Behandeling en herstel

Bij pijn in de elleboog gaat het meestal om een spier- of peesblessure. Bij ons vind je hiervoor meerdere technieken om dit te behandelen. Wij hebben de volgende specialisten in huis:

 Dry needling– Handtherapie
Echodiagnostiek
Fysiotherapie

Afhankelijk van jouw klachten kan de ene therapie beter aanslaan dan de andere. Jouw fysiotherapeut zal inschatten waar jij het best mee geholpen bent.

Direct een afspraak maken

Vul hieronder ons formulier in en maak direct een afspraak!

Jan Aalten

Echodiagnostiek
EPTE
Fysiotherapie

j.aalten@centrumevers.nl

“Een zeer vakkundige collega die helderheid geeft binnen de praktijk.”

Testimonial

Dhr. Andries Blaak (23) uit Barneveld

Fysiotherapie

“Iedereen heeft het wel eens, last van zijn rug waar je mee door loopt. Maar als het te erg wordt en je kan direct terecht bij je fysiotherapeut waar je wel vaker behandeld wordt... dat vind ik klasse! Na één behandeling was ik van de klachten af, dus na een controle en wat tips verlaat er een tevreden klant, zonder klachten, het pand! Ga zo door.”